miercuri, 23 iulie 2008

Japonia - cultură şi tradiţii


M-am tot gândit eu ce să fie acel ceva frumos despre care să vă povestesc astăzi. Şi cum, atunci când mi-am creat blogul, m-am gandit să scriu aici despre cărţi, filme, locuri misterioase şi tot ceea ce înseamnă ireal sau aminteşte câtuşi de puţin de ireal, aş vrea să vă propun un "studiu" despre tradiţiile japoneze. Am auzit cu toţii cât de diversificată este Japonia. Pe de o parte, se ocupă cu tehnologii înalte şi ne uimeşte cu tot felul de roboţei iar pe de altă parte îşi păstrează tradiţiile şi obiceiurile. Dintre acestea mi-ar plăcea să amintesc ceremonia ceaiului, festivalurile agricole, festivalurile verii, festivalul păpuşilor, festivalul Gion, sărbătoarea Anului Nou.
Existenţa numărului mare de sărbători şi festivaluri din Japoinia se datorează diversitaţii culturale. Unele şi-au păstrat caracterul religios, budist sau shintoist, altele sunt doar sărbători profane. Din punct de vedere climateric, Japonia este o ţară cu patru anotimpuri distincte, iar multe sărbători anuale sunt asociate cu schimbarea anotimpurilor.
Rămâne pe mâine să vorbim mai multe despre aceste tradiţii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu